Cititi integral: AICI
Elevii din școlile Iașului citesc puțin și scriu cu greutate - Ziarul Evenimentul
Un recent raport scoate în evidență o problemă alarmantă în rândul elevilor din Iași: aceștia întâmpină dificultăți tot mai mari în dezvoltarea abilităților de citit și scris. Această tendință este confirmată de rezultatele slabe obținute la testele PISA de către elevii de 15 ani, care indică o prăbușire generalizată a performanțelor în aceste domenii esențiale pentru educație. Specialiștii atrag atenția asupra pericolului pe termen lung pe care îl reprezintă această scădere a competențelor de bază în sistemul educațional.
În acest context critic, deciziile recente ale guvernului generează îngrijorare suplimentară printre părinți și profesori. Creșterea TVA-ului pe cărți riscă să afecteze și mai mult accesul tinerilor la cultură și educație. Această măsură poate duce la scăderea numărului de cărți achiziționate și, implicit, la o reducere a oportunităților de lectură, care este crucială în dezvoltarea abilităților cognitive ale elevilor. Această situație subliniază nevoia de intervenții eficiente din partea autorităților pentru a preveni un declin educațional de proporții.
Pentru a explora mai în detaliu cauzele și implicațiile acestei probleme, precum și posibilele soluții care pot fi implementate pentru a îmbunătăți performanțele la citit și scris, vă invităm să citiți articolul complet pe site-ul nostru.










